Janík Motorsport - zhodnocení sezony 2020
Pokud vás zajímá, jak se mají naši jezdci v této nepříznivé době, sledujte naše tradiční posezónní ohlédnutí s našimi jezdci. Dnes startuje David Dědek
Davide, jak se ti vydařila sezóna, která byla značně ovlivněna nepříznivou epidemickou situací "Nejen motoristická sezona byla letos nestandardní. Ještě v únoru bylo všechno jasné a perfektně naplánované. Cílem bylo absolvovat v rámci reprezentace s týmem kompletní seriál ME v závodech do vrchu a sbírat zkušenosti na pro mě známých tratích a však s novou technikou. Po dvouleté přípravě a testování na okruzích s dvoulitrovým prototypem Norma M20 FC měla být letošní sezona s tímto vozem v nové kategorii premiérová. V březnu jsme ještě stihli na poslední chvíli test na Slovakiaringu a hned poté se svět otočil na ruby a postupně byl rušen jeden závod za druhým.
Začátkem dubna to vypadalo, že skončila nejen sezona motoristická. Na věcech špatných je třeba hledat věci dobré. Již koncem dubna se začala situace s všemožnými omezeními zlepšovat a s možností otevření venkovních sportovišť se objevila možnost tréninků na motokárách . Do týmu přibyla nová motokára a mohly jsme začít pravidelně trénovat. Všichni jsme se do toho pořádně opřeli, zlepšovali techniku, časy a vzájemná rivalita na trati částečně nahradila opravdové závody a vytvářela super náladu v týmu. Motokáry jsem bral vždy jako perfektní trénink. Letos bylo na káry času fakt hodně a je to jedna z věcí kterou vnímám velmi pozitivně.
V květnu už bylo jasné, že Evropa se nepojede a jediná naděje na závodění byla seriál MMČR v závodech do vrchu.
Premiérovým kopcem v placce se tedy stal pro mne po osmi letech obnovený závod Vrbenský vrch. Tato trať nebyla pro mě úplně neznámá, v roce 2012 jsem ji absolvoval v rámci seriálu LIQUI MOLY BERG CUP s Alfou Romeo 75. S Normou jsem sice na okruhu najezdil a natestoval za ty necelé dva roky hodně kilometrů, ale okruh není kopec. Cílem bylo postupně zrychlovat, dovézt auto vždy do cíle pokud možno v celku a samozřejmě i ukázat konkurenci, že se mnou bude třeba do budoucna počítat.
Další v řadě byl závod v Náměšti nad Oslavou. S plechovým autem jsem tuto trať absolvoval mnohokrát a mám ji rád. Trať v Náměšti je sice krátká , ale má již dlouholetou tradici, perfektní organizaci, vždy přijede spousta diváků a fanoušků, kteří vytvoří perfektní atmosféru . Letošní rok byl díky velice nestálému a deštivému počasí pro mě velmi náročný. Na vodě to bylo náročné a krizovka se mi nevyhnula, ale naštěstí zůstala Norma i já vcelku a projel jsem cílem. Na suchu jsem se už cítil jistě a časy tomu nasvědčovali. Poslední nedělní jízda mě však přibrzdila a dojel jsem spíše na jistotu. Díky proměnlivému počasí a náročné technické trati jsem hodnotil druhý závodní víkend v této sezoně jako jedinečnou možnost nasbírat velké množství zkušeností .
Posledním závodem sezony byl Albrechtický vrch na krásné po letech obnovené trati u Lanškrouna. Tato trať byla pro mě nová, nikdy v historii se mě na ní nepodařilo startovat. Na tento závod jsem se velice těšil. Již v prvním sobotním tréninku se stala vážná nehoda, při které zemřel kamarád. Sobotní závod byl tedy zrušen. Nedělní závod se většina závodníků rozhodla absolvovat. Sice se závodilo, ale většina to pojala jako uctění památky kamaráda, který měl tento sport tak rád, pěknými časy.
K této sezoně se vlastně nedá říci nic než to, že byla."
Který okamžik své závodní sezóny hodnotíš kladně a který tě naopak zklamal nebo nevyšel podle tvých představ
Jak jsem již uvedl všechno je letos naruby a je třeba brát věci tak jak jsou. I přes všeobecnou nejistotu a možnost plánování se podařilo v týmu perfektně připravit plán akcí, techniku jak pro tréninky, testování, tak pro závody. Dalším pozitivem je perfektní fungování týmu a výborná parta lidí, díky kterým vždy převládala perfektní nálada." O auta se přes zimu postarají mechanici... ale nás zajímá, jak se přes dlouhou zimní pauzu budeš připravovat na novou, jistě lepší sezónu ty "Jsem optimista a věřím , že bude rok 2021 všeobecně lepší, ale zázraky se čekat nedají. Zatím není z pohledu závodů díky situaci v Evropě jisté vůbec nic a těžko se dá něco plánovat. O týmovou techniku se samozřejmě postarají mechanici a bude na sezonu připravena perfektně, to je jisté. V příští sezoně bych opět rád usedl do dvoulitrové Normy primárně na kopcích, ale uvidíme jak se situace vyvine, nevylučoval bych i nějakou účast na okruhových závodech. Jasné je , že pro ideální výkony při závodech je třeba dobrá fyzická i psychická kondice. Je pravda, že mě v poslední době zaměstnávají aktivity ve firmě, hodně času trávím v kanceláři přípravami nových projektů a na sport moc času nezbývá. Posilovny jsou zavřené, tak se o víkendech realizuji a fyzicky pracuji na přestavbě zahrady. Jak se ochladí , tak zahradu opustím. Věřím, že to bude brzy možné a ,,pes" dovolí otevřít posilovny a ostatní sportoviště. Pokud to bude jen trošku možné, třeba stihneme ještě venku nějaký trénink s motokárou. Ze zimních sportů mám moc rád lyžování a chození po horách. Vleky možná hned tak nepustí , ale skialpy jsou zábavné a pro kondiční přípravu super. V každém případě už mi není pětadvacet, morálka někdy taky není dost silná, ale sport mě baví a v kondici je třeba udržet. Je třeba s tím zabojovat a leckdy to není lehké. Jsou dvě moudra kterými se řídím, to vše vysvětluje ,, pro mladého muže je nejhorší zahálka" a ,,pokušení nejlépe odoláš tím, že mu podlehneš" .Závěrem můžu říci pouze to, že na příští sezonu se těším a věřím, že bude lepší než ta letošní."
https://www.facebook.com/JanikMotorsport/posts/3023114164457455