Premiéra a mise na Trento - Bondone úspěšně splněna.
První červencový víkend se jel v Italském Trentu další závod seriálu FIA EUROPEAN HILL CLIMB CHAMPIONSHIP kde jsme nemohli chybět. Nejdelší trať celého šampionátu s délkou 17 300 m a převýšením 1 350 m byla pro nás velkou výzvou. Enormními nároky na paměť, soustředěnost jezdce, vysoké zatížení a odolnost vozu na trati s průměrným stoupáním 8,9 % nedodávalo zrovna jistotu zdárného dokončení.
Foto : Filip Žídek
V prvním sobotním tréninku se nám nevyhnuly technické problémy. Již na šestém kilometru se projevila závada s dobíjením což mělo za následek nefunkčnost posilovače řízení. Vzhledem k charakteru trati bylo dokončení tréninku fyzicky velmi náročné, ale nutné. I přes tyto problémy se podařilo trénink dokončit a zajistit si tím jistou účast v nedělním závodu.
Druhý trénink nebylo možné díky nutným opravám alternátoru a kabelů absolvovat což pro zajetí dobrého času a pocitu větší jistoty v nedělní závodní jízdě citelně chybělo. Důležité, ale bylo, že oprava problém vyřešila a Alfa byla na nedělní závod perfektně připravena.
V rámci tohoto závodu se jede pouze jedna závodní jízda a není prostor pro jakoukoliv opravu, nebo vylepšení času v jízdě druhé. Cílem tedy bylo zajet rychle a bezchybně. Již před startem se ukázalo, že to nebude jednoduché ani z počasím. Těsně před startem začalo pršet a po trati tekla voda. Volba pneumatik nebyla jednoduché, počasí bylo nestálé, přestalo pršet a většina zpráv z trati bylo, že začíná rychle osychat. Vysoké teploty a radar nás ujistili, že se pojede na suchých pneumatikách. Volba to byla správná, ale trať samozřejmě zůstala místy vlhká. Bylo odstartované a tempo jako na suchu. Byla cítit nepatrně menší přilnavost, ale nebyl důvod zvolnit nastavené tempo. V rychlém nájezdu do v pořadí třetí vesničky s názvem Candriai v první třetině trati byl asfalt mokrý více než tvrdá směs pneumatik snesla a došlo ke kontaktu obou levých pneumatik a ráfků s obrubníkem. Naštěstí k výraznému poškození ani zpomalení nedošlo a bylo možné bez výrazné ztráty pokračovat. K defektu nedošlo, ale geometrie se zjevně pohnula a ve zbývající části trati bylo již cítit, že při průjezdu pravotočivých zatáček není s podvozkem úplně všechno v pořádku. I přes tyto vzniklé technické problémy se závod dokončil v pěkném čase 12 minut 19 sekund.
Díky tomuto času a v velké konkurenci místních Italů odvážíme z Trenta 4. místo v skupině A , 2. místo v A-2000 a v celkové pořadí v šampionátu se posouváme na celkové 3. místo v kategorii 1 .
Poslední červencový víkend nás čeká další závod seriálu Dobšinský kopec a hned další týden Polská Limanowa.