Krásná trať a těžká havárie v Portugalské Falpeře nás v boji o Evropské body na část sezony vyřadila.
Do Portugalska jsme odjížděli reprezentovat dobře připraveni. Cílem bylo zajet co nejlepší výsledek a posbírat několik dalších bodů do celkového hodnocení ME. Charakter trati vyhovoval jak vozu, tak jezdci Davidu Dědkovi a již při nelehkých podmínkách z pohledu velmi proměnlivého počasí a stavu pro nás nové trati byly zajížděny perfektní časy, které byly příslibem výborného umístění v kategorii v nedělních závodních jízdách.
Nedělní počasí bylo opět velmi nestálé a při první závodní jízdě se jelo opět do neznáma. Před startem přestalo pršet a trať začala osychat. Podobný scénář jako u sobotních tréninkových jízd. Volba zněla jasně, pojedeme zase na suchých gumách.
Po startu ve spodní části trati vše naznačovalo, že volba ,,suché gumy byla správná,, . Povrch nebyl ideální, ale adheze byla na vlhké trati přijatelná a tempo se dalo jet jako na trati suché.
Ve druhé třetině trati kde auta dosahují maximálních rychlostí se za horizontem trať zanoří přes horizont do lesa. Podmínky se změnili z povrchu vlhký na mokrý. Adheze suchých pneu na zadní nápravě se okamžitě projevila jako nedostatečná a vůz se stal silně přetáčivým. Rychlý mokrý úsek v lese byl zvládnut v maximální rychlosti, ale nájezdová rychlost do poslední zatáčky uzavírající tento úsek s příznačným názvem ,, zatáčka smrti ,, byla vysoká a brzdný účinek na mokré trati téměř nulový. Vysoká nájezdová rychlost kolem 190 km/h znamenala téměř čelní náraz do svodidel které naštěstí náraz ve vysoké rychlosti pohltili a srovnali pohyb vozu ve směru trati.
Poškození vozu po nárazu bylo značné, ale pilot David Dědek naštěstí vyvázl bez zranění, což se dá označit téměř za zázrak.
Díky této havárii a značnému poškození vozu jsme museli vypustit závody ve Španělsku, domácím ECCE HOHO ve Šternberku , Německu a Itálii. Do kolotoče závodů ME bychom se měli opět vrátit ve Slovenské Dobšiné.